Οι δικαιολογίες που χρησιμοποιούμε για να μην τρώμε υγιεινά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής τόσο στη διατήρηση ενός όμορφου χαμόγελου, ενός ορθού σωματικού βάρους, όσο και στην ευρύτερη σωματική υγεία είναι γνωστά.
Στις μέρες μας ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων θεωρεί εξαιρετικά δύσκολο να ακολουθήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής χρησιμοποιώντας συνήθως πλήθος δικαιολογιών.
Οι πιο συχνές δικαιολογίες που χρησιμοποιούμε για να αποφύγουμε μια υγιεινή διατροφή ακολουθούν παρακάτω:

Διακοπές/ Κοινωνικές υποχρεώσεις
Μία από τις πιο κοινές δικαιολογίες που χρησιμοποιούμε είναι αυτή των διακοπών ή των συνεχιζόμενων εξόδων για φαγητό. Επειδή όμως οι κοινωνικές υποχρεώσεις και οι διακοπές δεν σταματούν ποτέ, για το λόγο αυτό καλό θα είναι να μην αναβάλουμε μια προσπάθεια για μετά τις διακοπές ούτε υπάρχει λόγος να σταματήσουμε να είμαστε κοινωνικοί με το να ακολουθήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
Τα γεύματα των διακοπών μπορούν να γίνουν πιο υγιεινά μειώνοντας την χρήση κορεσμένων λιπαρών, αλατιού και ζάχαρης ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δοθεί και προσοχή στο μέγεθος των μερίδων. Μπορούμε να απολαύσουμε μια παρασπονδία σε μικρότερη ποσότητα και στην συνέχει να συνεχίσουμε το πρόγραμμα της διατροφής μας.

Διανύω μια περίοδο άγχους και έντονου στρες
Μία πολύ συνηθισμένη κατάσταση είναι να περνάμε μια φάση έντονου στρες είτε στην δουλειά, είτε στην οικογένεια και την προσωπική μας ζωή και η μόνη διέξοδος να είναι το φαγητό τόσο σε ποσότητα όσο και σε «κακή» ποιότητα. Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι ικανό να βοηθήσει στον καλύτερο χειρισμό του άγχους ενώ αντίθετα μια ανθυγιεινή διατροφή μπορεί να εντείνει μια τέτοια κατάσταση.
Σε μια στιγμή έντονου στρες δοκιμάστε μια βόλτα στο ύπαιθρο. Μετά από αυτό το διάλλειμα όχι μόνο θα ηρεμήσει ο οργανισμός αλλά και θα μειωθεί η επιθυμία για ένα ανθυγιεινό σνακ , έχοντας περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσετε ένα φρούτο ή ένα υγιεινό σνακ με λιγότερες θερμίδες.

Έχω ήδη κάνει παρασπονδία, πιο το όφελος να συνεχίσω;
Κανένας δεν είναι τέλειος και οι ενοχές μπορεί να αποτελέσουν τον χειρότερο σύμμαχο στην διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής. Σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής πάντα θα γίνονται και παρασπονδίες. Το σημαντικότερο όμως είναι να μην τα παρατάμε και να συνεχίζουμε κανονικά το πρόγραμμά μας από εκεί που το αφήσαμε πριν την παρασπονδία.

Μισώ τα λαχανικά
Μπορεί να μην έχουμε όλοι την καλύτερη σχέση με τα φρούτα και τα λαχανικά όμως υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι να τα εντάξουμε σε μια υγιεινή διατροφή. Είναι λογικό να έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις για τα διάφορα τρόφιμα όμως αυτό δεν σημαίνει ότι αν τα δοκιμάσουμε με έναν εναλλακτικό τρόπο θα συνεχίσουμε να τα μισούμε. Επιπλέον οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί ώστε οι προτιμήσεις μας να μην επηρεάζονται από την διαφήμιση και την προώθηση των διαφόρων μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Έλλειψη χρόνου
Μία από τις πολλές λανθασμένες αντιλήψεις είναι ότι η υγιεινή διατροφή απαιτεί χρόνο. Μία σαλάτα ή ένα εύκολο υγιεινό γεύμα μπορεί να ετοιμαστεί πολλές φορές σε λιγότερο χρόνο απ’ ότι να παραγγείλουμε έτοιμο φαγητό, εξοικονομώντας και χρόνο αλλά και χρήματα. Υπάρχουν εύκολα και υγιεινά γεύματα που μπορούμε να ετοιμάσουμε στο σπίτι. Ταυτόχρονα οι αλλαγές για έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής μπορούν να γίνουν σταδιακά και όχι όλες μαζί.

Θα ξεκινήσω από αύριο
Μία δικαιολογία που ακούγεται συχνά είναι αυτή της αναβλητικότητας. Αν μπορούμε να ξεκινήσουμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής γιατί να μην το κάνουμε σήμερα; Το όφελος θα είναι μεγαλύτερο εφόσον κάθε μέρα προστίθεται και ένα επιπλέον άγχος στην καθημερινότητα και το φορτίο μεγαλώνει. Ξεκινώντας ένα υγιεινό τρόπο ζωής σήμερα οχυρώνουμε τον οργανισμό μια ώρα αρχύτερα ώστε να αντιμετωπίσει τις πιθανές δυσκολίες του αύριο.

Συμπερασματικά θα λέγαμε είναι πολύ εύκολο στην καθημερινότητά μας να επινοήσουμε δικαιολογίες για να μην τρεφόμαστε υγιεινά. Όμως στο χέρι μας είναι να καταρρίψουμε αυτές τις δικαιολογίες συνειδητοποιώντας ότι τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής στην υγεία και την γενικότερη ευεξία είναι πιο σημαντικά από κάθε είδους δικαιολογία.

Χαμογέλασε, λοιπόν και άλλαξε τον τρόπο ζωής σου!

Μοιραστείτε το

Σχετικά με την αρθρογράφο

Ελένη Βούτου

Είμαι Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος (Bsc, StateRegisteredDietitian). Σπούδασα Κλινική Διαιτολογία - Διατροφή στο Πανεπιστήμιο του Surreyτης Μεγάλης Βρετανίας από όπου αποφοίτησα τον Ιούνιο του 2009 με άριστα (Honours/ UpperSecondClass). Τα τελευταία 6 χρόνια έχω δικό μου διαιτολογικό ιατρείο («Διατροφή Ζωής») στη Ζάκυνθο απ’ όπου και κατάγομαι. Έτσι έρχομαι καθημερινά σε επαφή με ανθρώπους, αξιοποιώντας τη χαρά μου να προσφέρω τις υπηρεσίες μου, καθώς και σωστή και έγκυρη διατροφική επιμόρφωση σε όλες τις κοινωνικές ομάδες. Παρέχω εξατομικευμένες διατροφικές υπηρεσίες που αφορούν τόσο στη διαχείριση του σωματικού βάρους όσο και στην παιδική παχυσαρκία, εγκυμοσύνη, αθλητική διατροφή, διαταραχές πρόσληψης τροφής και κάθε είδους παθολογικές καταστάσεις. Είμαι μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Επαγγελματιών Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας (άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Κλινικού Διαιτολόγου), του Συλλόγου Διαιτολόγων της Μεγάλης Βρετανίας και του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων- Διατροφολόγων.

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο